Wiele firm może mieć problemy z pozyskaniem odpowiednich pracowników. Na szczęście można zredukować te problemy poprzez stosowanie odpowiedniej taktyki. Jak pokazują badania, najlepsze efekty przynoszą nietypowe działania. Jakie one są?
Po pierwsze ZAUFANE KANAŁY dla danej firmy np. Internet, znajomi. Niektóre firmy dbają o odpowiedni wizerunek, pozytywne opinie, czy decydują się na współpracę z uczelniami, aby pozyskiwać absolwentów.
Po drugie WIELOTOROWOSĆ – wykorzystywanie wielu kanałów pozyskiwania pracowników. Nie są to tylko ogłoszenia, ale np. współpraca z uczelniami, działalność w Social Media lub oferowanie premii tym pracownikom, którzy polecą kogoś nowego do pracy.
Po trzecie MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – LinkedIn, Facebook, GoldenLine, fora brażowe.
Po czwarte NETWORKING, czyli świadome budowanie sieci biznesowych relacji, np. poprzez kongresy czy spotkania branżowe
Po piąte INNOWACYJNOŚĆ – sama rekrutacja nie musi odbywać się standardowo, niektórzy decydują się na wykorzystanie jej do budowania wizerunku. Proces ten może być połączony z różnymi eventami.