Jak skutecznie szukać pracy w kraju?
Każdy człowiek w swoim życiu w okresie aktywności zawodowej będzie poszukiwał pracy co najmniej kilka razy. Jak dobrze się do tego zabrać?
W pierwszej kolejności warto zastanowić się jakie mamy kwalifikacje, predyspozycje oraz marzenia. Jak chcemy, żeby wyglądała nasza kariera zawodowa? Następnie powinniśmy przygotować odpowiednie dokumenty, takie jak CV i list motywacyjny (pod konkretną ofertę). Warto zwrócić uwagę na to, aby te dokumenty były dobrze i estetycznie przygotowane (wspominaliśmy o tym w innym poście).
Kolejnym etapem jest rozglądanie się za ofertami pracy (można je znaleźć w Internecie, w urzędzie pracy, bezpośrednio u pracodawców oraz od znajomych) oraz kontaktowanie się z interesującymi nas przypadkami.
Aplikując należy wziąć pod uwagę oferty pasujące do naszych kompetencji i kwalifikacji. Najważniejsze wymagania stanowiskowe są zwykle podane na samej górze listy.
Kiedy firma zaprosi nas na rozmowę kwalifikacyjną należy się wcześniej do niej przygotować oraz zadbać o odpowiedni ubiór. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz!
Powodzenia w szukaniu!