Umiejętność pracy w zespole stanowi jedną z najistotniejszych kompetencji miękkich we współczesnym świecie. Współpraca całego zespołu zapewnia bowiem lepszą realizację projektów i sprawniejsze rozwiązywanie problemów. By wszystko współgrało w sposób właściwy warto też pamiętać o kilku zasadach pracy w grupie.
Jakie są plusy pracy w grupie?
– lepsza efektywność,
– krótszy czas realizacji projektów,
– większa motywacja pracowników i zaangażowanie,
– integracja ludzi,
– nauka otwartości, życzliwości wobec innych.
Jedni będą preferować pracę w zespole, a inni stawiać na indywidualizm i samodzielne rozwiązywanie problemów. Warto więc wybierać pracę zgodnie ze swoimi predyspozycjami.
Zasady pracy w grupie:
– Wyznaczcie konkretne cele,
– Dopasujcie zadania do osób,
– Jasno podzielcie obowiązki,
– Bądźcie uczciwi wobec siebie,
– Staranne wykonujcie zadania,
– Wspólnie rozwiązujcie problemy,
– Ufajcie sobie,
– Dawajcie sobie informacje zwrotną,
– Praktykujcie właściwą komunikację,- Dokumentujcie postępy pracy.
Jeśli jednak masz problem z pracą zespołową, bez obaw, gdyż da się jej nauczyć. Wystarczą chęci i zaciętość. Warto także znać zasady pracy w grupie już przed rozpoczęciem działań w zespole.