Rekrutacja nie zawsze musi być nudna! Pokazało to już wiele firm. W przypadku poszukiwania kandydatów na stanowiska specjalistyczne – sprawa się komplikuje. To często firma musi zachęcić do siebie potencjalnego pracownika. Część rekruterów stawia na nieszablonowe rozwiązania, które zaskakują, ale działają.
W ciągu kilku ostatnich lat spotkaliśmy się z wieloma nietypowymi kampaniami rekrutacyjnymi.
Nie wszystkie wymagały wielkiego nakładu pieniężnego. Dobrym przykładem będzie tutaj pewna firma, która swój marketing prowadzi w prosty sposób. Ich social media wypełnione są zdarzeniami z życia prywatnego pracowników, a w tle podprogowo pokazywane są przedmioty z ich logiem. Powoduje to stworzenie w umyśle kandydata – dobrego wyobrażenia o tym miejscu.
Równie dobrym posunięciem dla firmy kosmetycznej było stworzenie grafik o rekrutacji z chwytliwymi napisami. Plakaty zawierały napisy “praca tusz tusz” bądz “kream dela krem wśród rekrutacji” – z pewnością zapadały w pamięć.
Najbardziej zaskakującym pomysłem było dodanie ogłoszenia o rekrutacji na popularną aplikację randkową – zamiast opisu i zdjęcia pojawiły się wymagania względem przyszłego pracownika. Nie bez powodu mówi się, że rozmowa kwalifikacyjna przypomina pierwszą randkę.
A wy, z jakimi ciekawymi rekrutacjami się spotkaliście?